Szkolenie „Wpływ RODO na podmioty sektora turystycznego”

Wpływ RODO na podmioty sektora turystycznego

19 kwietnia 2018

Poznań

Szkolenie poświęcone jest zagadnieniom związanym z wpływem Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) na podmioty sektora turystycznego, które w swojej codziennej pracy zbierają, przetwarzają i przechowują dane klientów. Celem szkolenia jest:

  • pozyskanie wiedzy na temat zmian regulacyjnych wpływających na sektor turystyczny;
  • zwiększenie świadomości dotyczącej konieczności ochrony danych osobowych;
  • omówienie środków i sposobu wdrożenia koniecznych zmian wymaganych RODO;
  • zapoznanie uczestników z prawami i obowiązkami osób odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych.

Organizowane szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli firm turystycznych przetwarzających dane osobowe w ramach prowadzonej działalności, w szczególności dane klientów i pracowników. Szkolenie dedykowane jest również dla osób nadzorujących przetwarzanie danych osobowych w firmach turystycznych oraz pracowników takich firm.

Udział w szkoleniu „Wpływ RODO na podmioty sektora turystycznego” pozwala na:

  • zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie koniecznych do wdrożenia zmian prawnych i organizacyjnych wymaganych RODO;
  • rozpoczęcie działań zmierzających do wdrożenia RODO w organizacji;
  • zapewnienie prowadzenia działalności zgodnie z wymogami RODO.

Podobnie jak w przypadku innych szkoleń otwartych organizowanych przez Fundację Edukacji Prawnej, to również:

  • ciekawe materiały szkoleniowe przygotowane przez praktyków,
  • możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z radcą prawnym,
  • możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z przedstawicielami różnorodnych firm i instytucji realizujących projekty w bliskim dla uczestników środowisku,
  • certyfikat ukończenia szkolenia,
  • praca w niewielkich grupach warsztatowych – do 20 osób

1. RODO – Kluczowe informacje.

  • Podstawowe założenia.
  • Termin stosowania.
  • Zakres zmian.
  • Adresaci RODO.

2. RODO – Zmiany w zakresie zgód klientów.

  • Formułowanie treści zgód, ze szczególnym uwzględnieniem branży turystycznej.
  • Sposób odpytywania klientów o zgody.
  • Umiejscowienie zgód w procesach sprzedażowych.
  • Dobrowolność zgód a przetwarzanie danych osobowych w celu wykonania umowy.
  • e) Odwoływanie zgód i sprzeciwy klientów.
  • f) Omówienie przykładów.

3. RODO – Obowiązki informacyjne.

  • Omówienie treści wymaganych obowiązków informacyjnych w porównaniu do obecnych regulacji.
  • Sposób informowania klientów o ich uprawnieniach.
  • Realizacja uprawnień klientów, w szczególności prawa do bycia zapomnianym.
  • Retencja danych.

4. RODO – Umowy z innymi podmiotami.

  • Omówienie zmian w zakresie umów powierzenia danych osobowych – klauzule umowne.
  • Obowiązki Administratora danych i podmiotu przetwarzającego.
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza i administracyjna.
    Przekazywanie danych do państwa trzeciego – wymogi.

5. RODO – Obowiązki administratora danych.

  • Zapewnienie domyślnej ochrony danych.
  • Uwzględnianie ochrony danych w fazie projektowania.
  • Ocena skutków przetwarzania danych.
  • Prowadzenie odpowiednich rejestrów czynności przetwarzania danych.
  • Przygotowanie procedur z zakresu ochrony danych osobowych.

6. RODO – Uprawnienia nowego urzędu.

  • Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych zamiast GIODO.
  • Uprawnienia Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  • Postępowanie w przypadku naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych.
  • Postępowanie kontrolne.
  • Kary pieniężne.

RODO – Zmiany w innych przepisach mających wpływ na branżę.

  • Zmiany w Kodeksie Pracy.
  • Zmiany w Ustawie o usługach turystycznych.
  • Zmiany w Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

8. Wpływ RODO na IT – teoria, przykłady i rozwiązania.

  • Zmiany w podejściu do zabezpieczeń informatycznych
  • Korzystanie z usług firm zewnętrznych
  • Pojęcia i standardy związane z bezpieczeństwem informacji
  • Zagrożenia
  • Zabezpieczenia
  • Dobre praktyki

RODO – PYTANIA I DYSKUSJA

                     

Gracjan Szczombrowski

Oficer ds. Compliance – radca prawny w BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń jednocześnie prowadzący własną praktykę prawną. Posiada bogate doświadczenie w zakresie bieżącej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych, w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych.
Czytaj więcej…

                     

Filip Jeske

Od piętnastu lat w branży IT. Od ośmiu lat doradza i skutecznie wdraża procedury oraz rozwiązania informatyczne pozwalające na ochronę danych osobowych w przedsiębiorstwach. Pracując na styku IT i biznesu brał udział w wielu projektach dla małych i średnich firm z różnych sektorów.
Czytaj więcej…

Czas: szkolenie jednodniowe – 8 godzin warsztatowych 

Termin: 19.04.2018

Miejsce szkolenia: siedziba Fundacji Edukacji Prawnej al. Niepodległości 51/1, Poznań

Koszt uczestnictwa: 590 zł netto za os.

cena zawiera materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch i certyfikat ukończenia szkolenia

lub zapisz się za pośrednictwem naszego konsultanta tel. 532 608 522, e-mail: biuro@edukacjaprawna.pl