Carl Gustav Jung powiedział „Spotkanie dwóch osobowości przypomina kontakt dwóch substancji chemicznych: jeżeli nastąpi jakakolwiek reakcja, obie ulegają zmianie.”
Celem szkolenia „Nowe spojrzenie na efektywność sprzedaży” jest rozwijanie świadomości swoich preferencji osobowościowych, które bezpośrednio przekładają się na styl sprzedaży. Nasz naturalny potencjał wraz z kluczowymi kompetencjami stanowi o naszym talencie sprzedażowym. Im więcej o nim wiemy, tym lepiej nim zarządzamy.
Integralną częścią warsztatu jest praca na profilach indywidualnych Insights Discovery.
Czym jest profil Insights Discovery?
Profil Indywidualny Insights Discovery® jest licencjonowanym narzędziem wspomagającym rozwój indywidualny. Dokument ten jest doskonałym wsparciem dla ludzi w pogłębianiu wiedzy na temat samych siebie, swojego stylu działania i jego wpływu na relacje z innymi osobami w środowisku pracy. By otrzymać profil, respondent wypełnia kwestionariusz składający się z 25 zestawów określeń. Wynikiem jest wielostronicowy raport, który daje możliwość dokładnego zrozumienia stylu funkcjonowania respondenta, oraz jego wpływu na relacje interpersonalne zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym. Model Insights Discovery zakłada, że każdy człowiek jest niepowtarzalny, ma własny styl działania, indywidualne potrzeby i oczekiwania. Profil uczy rozpoznawać i doceniać różnice w tym zakresie. Każdy Profil zawiera rozdział Podstawowy, który opisuje respondenta w kategoriach stylu funkcjonowania, mocnych i potencjalnych słabych stron, wartości wnoszonych do zespołu, stylu komunikowania się, nieuświadomionych aspektów wizerunku, typu antagonistycznego i wskazówek dotyczących dalszego rozwoju. Wiedza zawarta w Rozdziale Podstawowym może być poszerzona o treści dodatkowych rozdziałów Profilu, które doskonale wspierają rozwój indywidualny pracownika w konkretnych, specyficznych obszarach.
Rozdział Skuteczna Sprzedaż ukazuje indywidualne predyspozycje do sprzedaży i wywierania wpływu na każdym etapie, od przygotowania i nawiązania kontaktu aż po rozwijanie współpracy. Moduł może być dostosowany do wewnętrznego modelu sprzedaży organizacji.
Warsztat kierowany jest do:
- osób pracujących w handlu, które mają podstawowe kompetencje sprzedażowe;
- osób pracujących w dziale obsługi klienta, szukających rozwoju osobistego na bardziej zaawansowanym poziomie;
- osób posiadających podstawową znajomość etapów rozmowy handlowej.
Uczestnicy przed szkoleniem wypełniają online kwestionariusz składający się z 25 zestawów określeń, na podstawie których generowany jest indywidualny profil
Po warsztatach uczestnik:
- dowie się, jakie postawy i funkcje poznawcze leżą u podstaw czterech stylów poznawczych,
- nauczy się rozpoznawać dominującą energię u współpracowników i klientów, a co za tym idzie oczekiwania w procesie komunikacji,
- rozwinie umiejętność dopasowania swojej komunikacji do preferencji poznawczych współpracowników i klientów,
- będzie potrafił budować efektywne relacje ze współpracownikami i klientami z uwzględnieniem ich preferencji poznawczych ,
- wzmocni świadomość swoich mocnych stron oraz ewentualnych obszarów rozwojowych wpływających na efektywność sprzedażową,
- uzyska przekonanie o skuteczności strategii komunikacyjnych opartych na preferencjach poznawczych.
1. Zrozumienie siebie i innych – kluczem do budowania efektywnych relacji ze współpracownikami i klientami.
2. Siła percepcji, czyli dlaczego mamy problemy w komunikacji ze współpracownikami i klientami.
3. Postawy i preferencje poznawcze – źródło naszego profilu poznawczego
- introwersja i ekstrawersja – ekstrawersja – sposób w jaki przeżywamy bodźce wewnętrzne i zewnętrzne
- myślenie i uczucia – sposób w jaki oceniamy i podejmujemy decyzje
- doznania i intuicja – sposób w jakim przyjmujemy i przetwarzamy informacje
4. Style poznawcze w jakich funkcjonujemy w środowisku pracy – charakterystyka
- ognisty czerwony
- słoneczny żółty
- kojący zielony
- chłodny niebieski
5. Profil indywidualny Insights Discovery
- moja preferowana energia – powiązania między mocnymi i ewentualnymi słabymi stronami
6. 4 typy klienta w oparciu o energie kolorystyczne i rozpoznawanie energii kolorystycznych w działaniu.
7. Kolorowe strategie na każdy etap procesu sprzedaży.
8. Budowanie porozumienia w relacji z klientami – moja energia vs. energia klienta.
Czas: szkolenie dwudniowe – 16 godzin warsztatowych
Termin: Zapytaj o termin
Miejsce szkolenia: siedziba Fundacji Edukacji Prawnej al. Niepodległości 51/1, Poznań
Koszt uczestnictwa: 1790 zł netto za os. Cena zawiera:
- indywidualny profil Insights Discovery
- przerwy kawowe, lunch
- materiały szkoleniowe
- certyfikaty
- cena nie zawiera noclegu – zapytaj o koszt noclegu
UWAGA! Koszt udziału w szkoleniu podlega refundacji ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zapytaj o dostępność miejsc.