Obecne media dają nam wiele więcej możliwości ekspozycji naszych produktów, usług, czy wiedzy eksperckiej. Umiejętne wykorzystanie potencjału i przede wszystkim właściwe zaplanowanie poszczególnych działań pozwolą na dotarcie do szerszego grona klientów, a tym samym zwiększenia sprzedaży.
Warsztat przeprowadzi Was przez kolejne etapy planowania strategii sprzedaży w sektorze B2B. Wspólnie przećwiczymy budowanie strategii komunikacji, poznamy moc storytellingu i nauczymy się jak prognozować, a przede wszystkim mierzyć efektywność naszych działań.
Warsztat kierowany jest do:
- Pracowników działu sprzedaży, aktywnie pozyskujących klientów w kanałach online i offline.
- Osób zarządzających i nadzorujących pracą działu sprzedaży.
- Właścicieli firm sprzedających usługi i produkty B2B.
Po warsztatach będziesz mieć:
- Utworzone lejki sprzedażowe z uwzględnieniem działań w serwisie LinkedIn.
- Wyznaczone cele na poszczególnych etapach lejka dla wszystkich pracowników działu sprzedaży.
- Wiedzę na temat tego jak mierzyć, analizować i poprawiać skuteczność działu sprzedaży.
- Rekomendację alternatywnych narzędzi ułatwiających i monitorujących pracę działu sprzedaży.
- Plan komunikacji na LinkedIn, aby osiągnąć wyznaczone cele.
- Plan pozostałych działań sprzedażowych służących poprawie efektywności sprzedaży.
1. Analiza obecnych działań sprzedażowych.
- Ustalenie i omówienie celów działu sprzedaży. Zdefiniowanie obecnego procesu sprzedaży poszczególnych członków zespołu.
- Omówienie obecnego sposobu komunikacji sprzedażowej poszczególnych członków zespołu.
- Analiza działań LinkedIn poszczególnych członków zespołu.
2. Definiowanie grup docelowych, to nie tylko sztuka dla sztuki.
- Precyzyjne zdefiniowanie i segmentacja grup docelowych działań sprzedażowych.
- Potrzeby i problemy poszczególnych segmentów potencjalnych klientów.
3. Storytelling – Jak pisać angażujące treści?
- Podstawa działania LinkedIn, algorytmy i jego funkcje.
- Budowa strategii komunikacji na LinkedIn, w celu prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych.
- Przygotowanie wzorcowego planu komunikacji na najbliższe dwa tygodnie.
- Wiadomości prywatne na poszczególnych etapach relacji z prospektami, jak je pisać?
4. Lejek sprzedaży a prognozowana sprzedaż – Czyli jak skutecznie wyznaczać i monitorować KPI.
- Czym się różni lejek sprzedaży od prognozy sprzedaży?
- Wyznaczanie celów pierwszorzędnych i drugorzędnych biznesu klienta. Definiowanie poszczególnych etapów lejka sprzedaży.
- Wstępne definiowanie kanałów kontaktu na poszczególnych etapach lejka. Wyznaczanie celów szczegółowych dla poszczególnych etapów lejka sprzedaży.
- Przypisywanie wartości poszczególnym działaniom i prognozowanie sprzedaży.
- Monitoring, analiza i korekcja prowadzonych działań sprzedażowych na podstawie wyznaczonych mierników – Jak to robić dobrze?
5. Ocena funkcjonowanie procesu sprzedaży.
- Najważniejsze mierniki służące ocenie funkcjonowania procesu sprzedaży.
- KPI dla poszczególnych ról w zespole sprzedaży.
6. Podsumowanie wiedzy oraz stworzenie harmonogramu jej wdrożenia.
Czas: szkolenie jednodniowe – 8 godzin warsztatowych
Termin: Zapytaj o termin
Miejsce szkolenia w Poznaniu: siedziba Fundacji Edukacji Prawnej al. Niepodległości 51/1, Poznań
Koszt uczestnictwa: 890 zł netto za os.
- cena zawiera przerwy kawowe, lunch
- materiały szkoleniowe
- certyfikaty
UWAGA! Koszt udziału w szkoleniu podlega refundacji ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zapytaj o dostępność miejsc.