Celem szkolenia jest doskonalenie oraz zwiększenie poziomu umiejętności w zakresie taktyki i technik prowadzenia rozmów, pozyskiwania i weryfikacji pozyskanych informacji. W efekcie, kształcenie prowadzi do wzrostu kompetencji w obszarze nawiązywania kontaktu, wykrywania u rozmówcy przejawów nieszczerości, rozpoznawania i przeciwdziałania manipulacjom oraz budowania skutecznego przekazu perswazyjnego. Konstrukcja programu uwzględnia zasadę progresji w nauczaniu, opiera się na idei szkolenia aktywizującego oraz na doskonaleniu umiejętności zawodowych. Praktyczne ćwiczenia i symulacje ułatwią rozpoznawanie symptomów kłamstwa i wprowadzania w błąd przez rozmówcę oraz przyczynią się do uzyskania wiarygodnych informacji. Proponowany przez nas specjalistyczny kurs w formie warsztatowej z wykorzystaniem nowoczesnych metod szkolenia (filmów, nagrań, symulacji), obejmuje wykład interaktywny i pracę w grupach warsztatowych.
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili skutecznie:
• wyciągać adekwatne wnioski na podstawie obserwowanych zachowań werbalnych i niewerbalnych rozmówców,
• wsłuchiwać się w wypowiedzi oraz właściwie zadawać pytania,
• wykorzystywać wywiad kognitywny,
• wykrywać symptomy szczerości i nieszczerości stosując analizę behawioralną, wskaźniki analizy zachowań oraz strategie obronne
Szkolenie dedykowane jest zwłaszcza osobom zajmującym się prowadzeniem audytu i/lub kontrolą lub wyjaśnianiem i rozwiązywaniem sytuacji konfliktowych, w tym z działu HR, których praca wymaga umiejętności interpersonalnych i ich bieżącej oceny, które wykorzystują w pracy zdolność postrzegania i muszą podczas rozmowy wpływać na zachowanie rozmówców w celu uzyskania informacji lub zmianę ich postaw. Słuchacze, podczas szkolenia, nabywają umiejętności nawiązywania kontaktu, wykrywania u rozmówcy przejawów nieszczerości, rozpoznawania i przeciwdziałania manipulacjom oraz budowania skutecznego przekazu perswazyjnego. Wykształcenie oraz zwiększenie poziomu umiejętności stosowania elementów taktyki i techniki rozmów. Osiągnięcie tego celu pozwoli uczestnikom szkolenia na sprawne i skuteczne wykonywanie zadań.
Po szkoleniu uczestnicy będą skutecznie:
• wyciąganie adekwatnych wniosków na podstawie obserwowanych zachowań werbalnych i niewerbalnych rozmówców,
• wsłuchiwanie się w wypowiedzi oraz właściwie zadawać pytań,
• wykorzystywanie wywiadu kognitywnego,
• wykrywanie symptomów szczerości i nieszczerości stosując analizę behawioralną, wskaźniki analizy zachowań oraz strategie obronne.
1. Wprowadzenie do rozmowy
2. Wybrane umiejętności praktyczne
3. Umiejętność prowadzenia rozmów
4. Wywiad kognitywny (poznawczy)
5. Wykrywanie kłamstw
Wiesław Zyskowski – trener, konsultant, praktyk samodzielnie projektuje i realizuje programy oparte na grach i zabawach szkoleniowych. Na swoich treningach i warsztatach przekazuje wiedzę głównie z obszaru budowania pewności siebie, wzmacniania poczucia własnej wartości i kreowania pozytywnego wizerunku w kontaktach z grupami, rozwijaniu umiejętności słuchania, zadawania pytań, obserwacji, wykrywania kłamstw, osłabiania pozycji pełnomocników, a także jak zdobywać informację w trakcie przesłuchań od strony, podejrzanego lub świadka; warsztaty psychologiczne pracy audytora i kontrolera.
Czas: szkolenie dwudniowe – 16 godzin warsztatowych
Termin: 19-20.01.2021 lub 18-19.02.2021 lub 18-19.03.2021
Miejsce szkolenia: Poznań / online w zależności od preferencji uczestników, aktualnej sytuacji epidemiologicznej i obowiązujących ograniczeń
Koszt uczestnictwa: 1180 zł netto za os.
UWAGA! Koszt udziału w szkoleniu może podlegać refundacji ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego lub Funduszu Pracy. Zapytaj o dostępność miejsc i refundacji.