Logotyp Fundacji Edukacji Prawnej

Prawo w sprzedaży - prawny niezbędnik handlowca

Praktyczny warsztat dla Ciebie
Pod okiem doświadczonych radców prawnych, którzy zajmują się obsługą prawną podmiotów handlowych w swojej codziennej pracy, otrzymasz solidną dawkę wiedzy.
Zapytaj o termin
Online / Poznań
Dopytaj
Świadome prowadzenie sprzedaży i działań handlowych
W pracy skupiasz się na sprzedaży produktów swojej firmy i budowaniu relacji? A może czas wziąć sprawy w swoje ręce i jeszcze lepiej dobierać kontrahentów? Wiarygodnych kontrahentów! Co zrobić, gdy druga strona nie wywiązuje się z zawartej umowy?

Biorąc udział w naszym warsztacie dowiesz się wszystkiego co powinieneś wiedzieć, żeby bez ryzyka prawnego, na co dzień prowadzić sprzedaż i działania handlowe jako doradca ds. sprzedaży, key account manager, czy sales manager.

Pogłębisz wiedzę z zakresu prawa cywilnego, handlowego i gospodarczego w zakresie niezbędnym do świadomego, i skutecznego prowadzenia rozmów handlowych oraz zawierania umów; prawnych i faktycznych form zabezpieczenia prawidłowej realizacji zobowiązań umownych, z także niedozwolonych praktyk rynkowych.
Co zyskujesz uczestnicząc w szkoleniu?

Materiały

Możliwość korzystania z materiałów szkoleniowych i poszkoleniowych w każdym czasie i miejscu dzięki aplikacji Mój Trener.

Praktyczna wiedza

Prezentowane w trakcie warsztatu treści wzbogacane są licznymi przykładami, zadaniami oraz ciekawostkami — case study. Ważnym punktem programu warsztatów jest analiza rzeczywistych rozwiązań prawnych funkcjonujących na rynku, połączona z komentarzem prowadzącego.

Jak wygląda program szkolenia?

Podczas tej części warsztatu dowiesz się, w jaki sposób sprawdzić, czy potencjalny kontrahent jest wiarygodny, czy posiada majątek, czy ma długi, jak zabezpieczyć się przed oszustem. Jak poznać informację na temat standingu finansowego przyszłego kontrahenta i to wszystko bez potrzeby zakupu płatnych raportów i analiz.

Podczas tej części warsztatu dowiesz się jakie są zasady reprezentacji poszczególnych kategorii podmiotów funkcjonujących na rynku. Na co zwrócić uwagę, gdy kontrahenta reprezentuje pełnomocnik? Czy zawsze potrzebny jest odrębny dokument pełnomocnictwa i czym różni się pełnomocnictwo od prokury.
Podczas tej części warsztatu dowiesz się mnóstwa przydatnych rzeczy o trybach i formach zawierania umów , a także prawnych uwarunkowaniach związanych z różnymi sytuacjami, w których umowy są zawierane. W jaki sposób zawrzeć umowę na odległość? W jaki sposób wykorzystać nowe technologie w procesie zawierania umów? Czy twoja firma ma dodatkowe obowiązki zawierając umowę z konsumentem lub jednoosobowym przedsiębiorcą? Czy kontrahent może rozwiązać umowę, którą zawarł pod wpływem błędu? Na wszystkie te pytania odpowiemy podczas tej sesji warsztatowej.
W ramach tej części warsztatu dowiesz się, w jaki sposób napisać dobrą umowę, jak analizować treść projektu umowy przygotowanego przez kontrahenta, na co zwrócić uwagę, na jakiego rodzaju przepisy i normy prawne lepiej uważać. Poznasz również zasady interpretacji postanowień umownych i dowiesz się co poza zapisami umowy wiąże strony, które ją podpisały.
Podczas tej części warsztatu dowiesz się mnóstwa przydatnych rzeczy o zabezpieczeniach zobowiązań umownych i to zarówno tych pieniężnych (weksel in blanco, poręczenie cywilne, gwarancja bankowa i ubezpieczeniowa), jak i niepieniężnych (kara umowna, sankcyjne odstąpienie od umowy, zadatek, kaucja gwarancyjna, wykonanie zastępcze). Z jakich zabezpieczeń możesz skorzystać, jak dobrać odpowiednie zabezpieczenie do konkretnej sytuacji, ile kosztują te zabezpieczenia i na co pozwalają.
W ramach tej części warsztatu dowiesz się, jakie są prawa i obowiązki stron umowy sprzedaży i dostawy, jakie dodatkowe postanowienia mogą zaleźć się w tego rodzaju umowach, na co warto zwrócić uwagę zawierając tego rodzaju umowę i czego unikać. Poznasz również te postanowienia umowy sprzedaży i dostawy, na których tle najczęściej dochodzi do sporów między stronami.

Co zrobić jeśli kontrahent nie wywiązuje się z zawartej umowy? Dlaczego wadliwie skonstruowana umowa może być przyczyną sporów? Jak istnienie zabezpieczeń faktycznych i prawnych wpływa na realizację umowy? Na wszystkie te pytania odpowiemy podczas tej sesji warsztatowej.

Podczas tej części warsztatu dowiesz się mnóstwa przydatnych rzeczy o nieuczciwej konkurencji w różnych jej formach. Które informacje pochodzące od kontrahenta podlegają szczególnej ochronie, jako tajemnica przedsiębiorstwa. W jaki sposób mogę reklamować swoją firmę i jej produkty. Czy mogę rozpowszechniać informację o moim konkurencie. Na czym polega niedozwolone naśladownictwo produktów i co to takiego „kłusownictwo pracownicze ”. Wreszcie dowiesz się co grozi tobie i twojej firmie w przypadku popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji.

W ramach tej części warsztatu dowiesz się, czym są niedozwolone porozumienia ograniczające konkurencję, czym charakteryzują się porozumienia horyzontalne i wertykalne. Poznasz również ryzyka związane z zawieraniem tego rodzaju porozumień.

Kto poprowadzi szkolenie?
Trener Grzegorz Dudczak

Grzegorz Dudczak

Jako prawnik, negocjator, wykładowca i przedsiębiorca potrafi patrzeć na świat klientów z bardzo wielu różnych perspektyw. Doskonały obserwator, zadający trafne pytania i wyciągający zaskakujące wnioski. Setki umów, którymi zajmował się w imieniu klientów, dziesiątki godzin negocjacji, które w ich imieniu prowadził, sprawiają, że dostrzega to, co przeoczyli inni. Jest jak dr House wśród prawników – szybciej łączy kropki, stawia celne diagnozy i zapobiega katastrofom. Pomaga klientom poruszać się w świecie zawiłych przepisów, znajduje rozwiązania skomplikowanych problemów, pokazuje najlepsze dla klienta wyjścia z trudnych sytuacji. Kiedy uczy innych, jest jak świetny trener: wie, jak zoptymalizować plan treningowy, kiedy zwiększyć a kiedy zmniejszyć obciążenie, kiedy zarządzić przerwę a kiedy zdopingować do większego wysiłku.

A poza tym…

Radca prawny, partner Philips & Garnuszewski Spółka Partnerska Radców Prawnych z siedzibą w Poznaniu. Fundator i członek zarządu Fundacji Edukacji Prawnej. Autor szkoleń z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego, handlowego oraz prawa własności intelektualnej. Trener – w teorii i praktyce. Swoim doświadczeniem dzieli się z innymi, skupiając się na natychmiastowych, praktycznych zastosowaniach przekazywanej wiedzy. Absolwent Kirkpatrick Four Levels® Evaluation Certification Program.

Pytania? Znajdź odpowiedź poniżej lub skontaktuj się z nami 🙂
Szkolenie kierowane jest do przedstawicieli handlowych, agentów, key account manager’ów i sales manager’ów jak również do osób prowadzących działalność gospodarczą w zakresie handlu i usług. Jednym słowem dla wszystkich tych, którzy w ramach swoich obowiązków są odpowiedzialni za pozyskiwanie nowych klientów i szeroko pojętą sprzedaż.
Online lub stacjonarnie w Poznaniu, w zależności od sytuacji epidemiologicznej. Poinformujemy Cię wcześniej 🙂

Termin ustalamy, zapytaj nas 🙂

Ty inwestujesz, a po szkoleniu zyskujesz znacznie więcej 🙂

Co więcej, koszt udziału w szkoleniu może podlegać refundacji ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego lub Funduszu Pracy. Zapytaj nas o dostępność miejsc i refundacji. Chętnie dla Ciebie sprawdzimy 🙂