Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy myślą o otwarciu własnej działalności lub właśnie to zrobili – do każdej osoby, która potrzebuje praktycznych wskazówek, w jaki sposób otworzyć, rozwinąć i skutecznie prowadzić swój biznes.
Na szkoleniu w sposób kompleksowy zostaną poruszone kwestie niezbędne do założenia i prowadzenia działalność gospodarczej w obecnych realiach. Wszystkie etapy założenia własnej firmy zostaną rozłożone na czynniki pierwsze i dokładnie omówione. Całość prowadzona jest przy użyciu wiedzy ściśle praktycznej. Nasi trenerzy pokazują, w jaki sposób wyznaczać cele oraz jakich narzędzi użyć do ich realizacji.
Jako uczestnik warsztatów dowiesz się:
• w jakiej formie prawnej Twoja działalność będzie najsprawniej funkcjonować,
• jak przygotować skuteczny biznesplan,
• jaki wybrać sposób opodatkowania, aby osiągnąć jak najwyższe korzyści przy jak najmniejszych obciążeniach podatkowych,
• że własne przedsiębiorstwo nie musi oznaczać wiecznej walki z ZUS-em,
• jakich użyć narzędzi z zakresu rachunkowości i finansów,
• jak znaleźć źródło finansowania,
• w jaki sposób budować owocne relacje z inwestorem i jak pozostać szefem we własnej firmie,
• jak zbudować skuteczną strategię marketingową,
• jak wykreować i utrzymać własną markę na rynku.
Udział w warsztatach Pakiet na start! podobnie jak w przypadku innych szkoleń otwartych organizowanych przez Fundację Edukacji Prawnej, to również:
• certyfikat ukończenia szkolenia,
• ciekawe materiały szkoleniowe przygotowane przez praktyków,
• możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji ze specjalistą,
• możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z przedstawicielami różnorodnych firm i instytucji realizujących projekty w bliskim dla uczestników środowisku,
• praca w niewielkich grupach warsztatowych – do 15 osób,
Dzień I – Mam pomysł, co dalej? Jak przejść od pomysłu do realizacji. – Magdalena Bartczak, 8 godz.
1. Dlaczego kreatywne przedsiębiorstwa osiągają sukces?
2. Istota kreatywności – jak się do tego zabrać?
3. Design Thinking jako metoda tworzenia innowacyjnych rozwiązań i produktów – źródło inspiracji
4. Praca warsztatowa – zespołowe, kreatywne rozwiazywanie wybranego problemu
5. Kreatywność w biznesie – tak to realizuję (case study Grześki)
Dzień II – Biznesplan
1. ABC Biznesplanu – Marta Juszczak, 6 godz.
a. Zasady konstrukcji biznesplanu
Omówienie elementów biznesplanu, zasad kierujących sporządzaniem biznesplanu, typów biznesplanów, najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu biznesplanu
– Synteza projektu
Omówienie zasad tworzenia streszczenia przedsięwzięcia i podstawowe elementy, które powinny zostać w nim poruszone
– Produkt
Omówienie sposobu przedstawienia produktów/usług, ich cech charakterystycznych, wyróżniających, a także możliwości rozwoju/zmiany produktu w reakcji na zmiany rynkowe
– Rynek
Omówienie sposobu pozyskiwania danych o odbiorach i konkurencji, charakterystyki odbiorców i konkurencji, możliwości ekspansji na inne rynki
– Zasoby
Omówienie sposobu przedstawienia kadry zarządzającej przedsięwzięciem, posiadanych elementów infrastruktury i sposobu przygotowania się do realizacji projektu
– Strategia marketingowa
Omówienie sposobów promocji, dystrybucji i sprzedaży, poziomu cen i wielkości sprzedaży
– Plan inwestycyjny
Omówienie sposobów konstrukcji budżetu przedsięwzięcia i wielkości niezbędnego budżetu
– Analiza finansowa
Omówienie podstawowych narzędzi analizy finansowej w postaci rachunku zysków i strat, bilansu, rachunku przepływów pieniężnych, ale też podstawowych wskaźników zwrotu z inwestycji
b. Źródła finansowania inwestycji
Omówienie źródeł wewnętrznych i zewnętrznych wraz z ich kosztochłonnością
c. Jakie są możliwe źródła wsparcia z Funduszy Unijnych, jak ich szukać, proces aplikowania o środki, procedura ich uzyskania.
Omówienie struktury udzielania wsparcia, podmiotów udzielających wsparcia, rodzajów wsparcia, a także zalet i wad dotyczących korzystania ze środków europejskich
2. Relacje z inwestorem – Piotr Gębiak, 2 godz.
a. co zrobić gdy pojawi się ktoś, kto chce zainwestować w Twój pomysł na biznes?
Dzień III – Prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej – Grzegorz Dudczak + goście
1. Wybór formy prawnej odpowiedniej dla twojego biznesu – omówienie praktycznych aspektów funkcjonowania firmy w poszczególnych formach prawnych oraz wymogów rejestracji firmy w każdej z tych form,
2. Rozpoczęcie działalności – czyli jak być prawnikiem w swojej firmie – jakie dokumenty i wzory będą potrzebne na starcie, co można zrobić samemu, a co lepiej powierzyć fachowcom;
3. Prawo handlowe i cywilne w działającej firmie:
a. ocena wiarygodności kontrahenta na podstawie dokumentów i danych ogólnodostępnych – czyli jak nie dać się oszukać i pozyskać wiarygodnych partnerów;
b. zawieranie umów w obrocie gospodarczym – jak zabezpieczyć swój interes w umowie z kontrahentem;
c. monitorowanie płatności i działania windykacyjne.
4. Zatrudnianie pracowników, a współpraca na umowę zlecenie, dzieło i B2B– niezbędnik prawa pracy i nie tylko;
5. Ochrona danych osobowych w firmie (klienci, pracownicy, kontrahenci); – jak nie bać się gdy ktoś zapyta o „RODO”;
6. Ochrona praw własności intelektualnej w przedsiębiorstwie – jak zadbać o ochronę własnych pomysłów, produktów i oznaczeń,
7. Nieuczciwa konkurencja – naśladownictwo produktów, niedozwolona reklama i tajemnica przedsiębiorstwa;
8. Prawo konsumenckie – kim jest konsument i do czego ma prawo;
Dzień IV – Podatki – nie takie straszne jak je malują – Karol Frąckowiak.
1. Podatki – PIT, CIT i VAT – czyli z czym to się je i czy muszę płacić je wszystkie?
2. Kryteria wyboru najkorzystniejszej formy opodatkowania;
3. Rejestracja firmy w Urzędzie Skarbowym – omówienie krok po kroku;
4. Rejestracja firmy i regulowanie zobowiązań względem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – czyli skoro już musimy płacić, to nie płaćmy zbyt dużo;
5. Księgowość w firmie – co zrobić, żeby nie zginąć w papierach;
6. Optymalizacja i zarządzanie ryzykiem czyli gdzie można szukać oszczędności, a gdzie warto uważać.
7. Kontakt z organami skarbowymi – zachowaj spokój i postępuj zgodnie z instrukcjami;
Dzień V – Marketing kluczem do sukcesu – Magdalena Bartczak
1. Współczesny klient jako wyzwanie dla marketingu.
2. Trendy konsumenckie – analiza i interpretacja wybranego.
3. Budowanie persony klienta docelowego.
4. Opracowanie produktu / usługi dla klienta docelowego.
5. Opracowanie koncepcji komunikacji marketingowej.
6. Permanentne doskonalenie jako warunek skuteczności wraz z case study.
Dzień VI – Marketing kluczem do sukcesu – Joanna Ratajczak
1. Dlaczego marketing? Prawa rządzące marketingiem
2. Czym jest marka i jak dostosować marketing do potrzeb klientów?
3. Jak mierzyć wartość klienta? Badania marketingowe
4. Od czego zacząć, by promować własną markę?
5. Jak planować kampanie marketingowe? Krok po kroku
6. Dlaczego stawiamy na aktywność online? Marketing internetowy i reklama w sieci (strona www, mailing, pozycjonowanie, reklama online, social media)
7. Jak wyróżnić się i utrzymać pośród konkurencji? Content marketing
8. Jak kontrolować efektywność działań marketingowych?
9. Jak rozpocząć współpracę z dostawcami usług marketingowych? Modele współpracy
Czas: szkolenie sześciodniowe – 48 godzin warsztatowych (piątek + sobota dwa razy w miesiącu)
Termin: Zapytaj o termin
Miejsce szkolenia: Poznań, siedziba Fundacji Edukacji Prawnej
Koszt uczestnictwa: 4200 zł netto za os. (6 dni szkoleniowych)
Cena zawiera:
- przerwy kawowe i lunch,
- materiały szkoleniowe,
- certyfikat
- cena nie zawiera noclegu – zapytaj o koszt noclegu.
UWAGA! Dofinansowanie do 80% wartości szkolenia obejmuje tylko osoby 50+, które nie korzystały z Usług Rozwojowych.