Etykieta biznesu

Zapytaj o termin

Na dzisiejszej konkurencyjnej i często agresywnej arenie biznesu, znajomość etykiety jest po prostu dodatkowym narzędziem, niezbędnym na ścieżce kariery zawodowej. Znajomość etykiety ułatwia zdobycie awansu, pozwala wyróżnić się spośród konkurencji, która jest nie mniej przygotowana technicznie i której oferta może być zbliżona. Etykieta biznesu daje przewagę i dodaje pewności siebie oraz pozwala cieszyć się autorytetem.

Szkolenie skierowane jest do osób, których stanowisko wymaga znajomości zasad etykiety biznesu podczas spotkań, przyjęć, konferencji. W warsztacie udział wziąć mogą również osoby zamierzające aplikować na stanowiska pracy, dla których potwierdzenie umiejętności przestrzegania zasad savoir-vivre będzie dodatkowym atutem. 

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy zyskują:

  • Poznanie zasad etykiety biznesu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską – świadomość różnic
  • Poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych
  • Zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju i akcesoriów)
  • Poznanie zasad dress-code’u
  • Umiejętność nawiązywania nowych kontaktów
  • Pewność siebie, swoboda i autorytet
  • Uzyskanie innej jakości kontaktów międzyludzkich

Teoria przeplatana jest praktyką: wiązanie krawatów, muszek, apaszek, szali, układanie chusteczek do butonierki; doradztwo wizerunkowe.

Częścią szkolenia jest 6-daniowy obiad szkoleniowy.

1.  Networking – przyjęcia, konferencje i portale społecznościowe

2. Autoprezentacja

  • Uścisk dłoni
  • Pierwszeństwo powitań
  • Rodzaje uścisków dłoni
  • Jak się uchronić przed natarczywym potrząsaniem
  • Postawa
  • Intonacja
  • Kontakt wzrokowy
  • Dystans

3. Wizytówka

  • Formy przekazywania i otrzymywania wizytówek
  • Miejsce na wizytówki
  • Brak wizytówek
  • Dopisywanie informacji
  • Znaki na wizytówkach

4. Przedstawianie osób

  • Formuły
  • Komunikacja niewerbalna
  • Precedencja
  • Tytułowanie kurtuazyjne, naukowe i służbowe
  • Formy adresatywne
  • Zapamiętywanie imion i nazwisk

5. Zasady precedencji: przyjęcie, winda, samochód, konferencje

6. Maniery podczas rozmów telefonicznych, telekonferencji

  • Kto kończy rozmowę
  • Dwa telefony na raz
  • Telefon i gość
  • Kiedy wyłączyć telefon
  • Przerwana rozmowa
  • Wyjątkowe sytuacje

7. Przyjęcia na stojąco

  • Przygotowanie ze strony gościa i gospodarza
  • Nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść
  • Zagajenie oraz tematy, których należy unikać
  • Rotowanie
  • Korzystanie z bufetu
  • Jak zrobić „mocne” wejście, zdobyć autorytet
  • Komplementy i krytyka na arenie służbowej
  • Dress code
  • Zasady doboru stroju i akcesoriów do okazji
  • Określenia obowiązujące w etykiecie, co oznaczają dla kobiety i mężczyzny
  • Wizerunek biznesmena
  • Styl i moda
  • Typy kolorystyczne urody
  • Przyjęcia przy stole
  • Przegląd sztućców, zastawy stołowej i kieliszków
  • Menu
  • Formy serwisu: angielski, francuski, amerykański
  • Maniery przy stole
  • Jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji
  • Jak jeść trudne potrawy (sushi, karczochy, homary)
  • Rola gościa i gospodarza
  • Jak wznosić toasty
  • Zaproszenie do restauracji na lunch, kolację
  • Najczęściej popełniane faux pas
  • Etykieta biznesu jako międzynarodowy język kurtuazji

Dr Irena Kamińska-Radomska

Wykładowca i trener; założycielka firmy szkoleniowej The Protocol School of Poland. Wiedzę z zakresu międzynarodowego protokołu i etykiety biznesu oraz wystąpień publicznych zdobywała w The Protocol School of Washington w Waszyngtonie pod okiem największych ekspertów, m.in. u Jonatana Mollera – szefa protokołu Białego Domu, uzyskując certyfikat i międzynarodową licencję. Przeszkoliła kilkanaście tysięcy osób z zakresu komunikacji międzyludzkiej, etykiety biznesu, dress code’u, międzykulturowego protokołu oraz wystąpień publicznych. Autorka ok. dwustu artykułów wydawanych w Polsce i USA oraz pięciu książek: „Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji”, „Kultura biznesu. Normy i formy”, „Współczesna etykieta biznesu w codziennej praktyce w Polsce”, „Jak zostać damą”, „Dress code dla kobiet” (współautorka).  

Czas: szkolenie dwudniowe – 16 godzin warsztatowych

Termin: Zapytaj o termin

Miejsce szkolenia: hotel (miejsce zostanie wskazane na 7 dni przed szkoleniem)

Koszt uczestnictwa: 2499 zł netto za os.

  • prowadzenie szkolenia przez dr Irenę Kamińską-Radomską
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • przerwy kawowe, 6-daniowy obiad szkoleniowy
  • cena nie zawiera noclegu – zapytaj o koszt noclegu

Restauracja „A nóż widelec” ugości uczestników szkolenia.

Zapraszamy do kontaktu!