Na dzisiejszej konkurencyjnej i często agresywnej arenie biznesu, znajomość etykiety jest po prostu dodatkowym narzędziem, niezbędnym na ścieżce kariery zawodowej. Znajomość etykiety ułatwia zdobycie awansu, pozwala wyróżnić się spośród konkurencji, która jest nie mniej przygotowana technicznie i której oferta może być zbliżona. Etykieta biznesu daje przewagę i dodaje pewności siebie oraz pozwala cieszyć się autorytetem.
Profil uczestnika
Szkolenie skierowane jest do osób, których stanowisko wymaga znajomości zasad etykiety biznesu podczas spotkań, przyjęć, konferencji. W warsztacie udział wziąć mogą również osoby zamierzające aplikować na stanowiska pracy, dla których potwierdzenie umiejętności przestrzegania zasad savoir-vivre będzie dodatkowym atutem.
Korzyści
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy zyskują:
Poznanie zasad etykiety biznesu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską – świadomość różnic
Poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych
Zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju i akcesoriów)
Poznanie zasad dress-code’u
Umiejętność nawiązywania nowych kontaktów
Pewność siebie, swoboda i autorytet
Uzyskanie innej jakości kontaktów międzyludzkich
Teoria przeplatana jest praktyką: wiązanie krawatów, muszek, apaszek, szali, układanie chusteczek do butonierki; doradztwo wizerunkowe.
Częścią szkolenia jest 6-daniowy obiad szkoleniowy.
Program szkolenia
1. Networking – przyjęcia, konferencje i portale społecznościowe
2. Autoprezentacja
Uścisk dłoni
Pierwszeństwo powitań
Rodzaje uścisków dłoni
Jak się uchronić przed natarczywym potrząsaniem
Postawa
Intonacja
Kontakt wzrokowy
Dystans
3. Wizytówka
Formy przekazywania i otrzymywania wizytówek
Miejsce na wizytówki
Brak wizytówek
Dopisywanie informacji
Znaki na wizytówkach
4. Przedstawianie osób
Formuły
Komunikacja niewerbalna
Precedencja
Tytułowanie kurtuazyjne, naukowe i służbowe
Formy adresatywne
Zapamiętywanie imion i nazwisk
5. Zasady precedencji: przyjęcie, winda, samochód, konferencje
6. Maniery podczas rozmów telefonicznych, telekonferencji
Kto kończy rozmowę
Dwa telefony na raz
Telefon i gość
Kiedy wyłączyć telefon
Przerwana rozmowa
Wyjątkowe sytuacje
7. Przyjęcia na stojąco
Przygotowanie ze strony gościa i gospodarza
Nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść
Zagajenie oraz tematy, których należy unikać
Rotowanie
Korzystanie z bufetu
Jak zrobić „mocne” wejście, zdobyć autorytet
Komplementy i krytyka na arenie służbowej
Dress code
Zasady doboru stroju i akcesoriów do okazji
Określenia obowiązujące w etykiecie, co oznaczają dla kobiety i mężczyzny
Wizerunek biznesmena
Styl i moda
Typy kolorystyczne urody
Przyjęcia przy stole
Przegląd sztućców, zastawy stołowej i kieliszków
Menu
Formy serwisu: angielski, francuski, amerykański
Maniery przy stole
Jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji
Jak jeść trudne potrawy (sushi, karczochy, homary)
Rola gościa i gospodarza
Jak wznosić toasty
Zaproszenie do restauracji na lunch, kolację
Najczęściej popełniane faux pas
Etykieta biznesu jako międzynarodowy język kurtuazji
Prowadzący
Dr Irena Kamińska-Radomska
Wykładowca i trener; założycielka firmy szkoleniowej The Protocol School of Poland. Wiedzę z zakresu międzynarodowego protokołu i etykiety biznesu oraz wystąpień publicznych zdobywała w The Protocol School of Washington w Waszyngtonie pod okiem największych ekspertów, m.in. u Jonatana Mollera – szefa protokołu Białego Domu, uzyskując certyfikat i międzynarodową licencję. Przeszkoliła kilkanaście tysięcy osób z zakresu komunikacji międzyludzkiej, etykiety biznesu, dress code’u, międzykulturowego protokołu oraz wystąpień publicznych. Autorka ok. dwustu artykułów wydawanych w Polsce i USA oraz pięciu książek: „Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji”, „Kultura biznesu. Normy i formy”, „Współczesna etykieta biznesu w codziennej praktyce w Polsce”, „Jak zostać damą”, „Dress code dla kobiet” (współautorka).
Informacje organizacyjne
Czas: szkolenie dwudniowe – 16 godzin warsztatowych
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Pliki cookies przechowywane są w Twojej przeglądarce internetowej.
Niezbędne pliki cookies
Ściśle niezbędne pliki cookie powinny być włączone przez cały czas, abyśmy mogli zapisać Twoje preferencje dotyczące ustawień plików cookie.
Jeśli wyłączysz ten plik cookie, nie będziemy mogli zapisać Twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, będziesz musiał ponownie włączyć lub wyłączyć pliki cookie.
Statystyki
Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najpopularniejsze strony.Włączenie tego pliku cookie pomaga nam ulepszać naszą stronę internetową.
Włącz najpierw ściśle niezbędne pliki cookie, abyśmy mogli zapisać Twoje preferencje.