Niniejsze szkolenie w przyjazny sposób przybliża standardy rządzące współczesnymi zasadami służbowego savoir vivre oraz zasady kreowania profesjonalnego wizerunku kobiety i mężczyzny w biznesie. Pozwala swobodnie poruszać się we wszystkich sytuacjach wymagających znajomości zasad dresscode i etykiety. Podczas zajęć omawiamy zasady ubierania się do pracy, na przyjęcia i spotkania biznesowe, wskazujemy jak odpowiednio dobrać strój do okazji i sylwetki, jak właściwie komponować kolory i dodatki.
Podczas zajęć uczestnicy poznają, jak potwierdzać własnym wizerunkiem profesjonalizm reprezentowanego przez siebie przedsiębiorstwa, zdobywają umiejętności świadomego wpływania na innych. W trakcie analizy rzeczywistych przykładów z praktyki biznesowej oraz pracy z trenerem, otrzymują wiedzę jak unikać trudnych sytuacji w kontaktach towarzyskich.
Szkolenie kierowane jest do wszystkich, którzy chcą w przyjazny sposób podnieść kompetencje właściwego zachowania oraz tych, którzy zdają sobie sprawę, że odpowiedni strój jest kluczem do osiągnięcia sukcesu w biznesie.
Szkolenie umożliwia elegancki kontakt z kontrahentami, ułatwia zawieranie znajomości biznesowych, prowadzenie konwersacji oraz godne reprezentowanie siebie i instytucji. Pozwala na swobodnie poruszanie się podczas spotkań biznesowych.
Uczestnicy znają i stosują skomplikowane zasady obowiązujące w świecie biznesowego stroju, są pewni siebie, znają swoje mocne strony, potrafią za pomocą odpowiednich technik, świadomie budować osobisty autorytet i profesjonalny wizerunek.
MODUŁ I
Savoir vivre pracownika a polityka firmy
- Różnica między służbowym a prywatnym savoir vivre
- Rola savoir vivre w kontaktach służbowych
MODUŁ II
Magia i potęga pierwszego wrażenia
- Psychologiczne oddziaływanie wizerunku
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej w budowaniu eleganckiego image
Powitania i pożegnania:
- Prawidłowa kolejność powitań i pożegnań
- Trening świadomego uścisku dłoni
- Czy i jak całować kobiety w rękę
- Tajniki przedstawiania siebie i innych
MODUŁ III
Kultura wizytówek
- Poprawna treść i forma biletu wizytowego wyróżnikiem przedsiębiorstwa
- Sposoby prawidłowej korespondencji prowadzonej za pomocą wizytówki
- Umiejętność poprawnego wręczania i otrzymywania biletu wizytowego
- Prawidłowe przechowywanie
MODUŁ IV
Składanie wizyt i przyjmowanie gości w przedsiębiorstwie
- Obowiązki oraz przywileje gościa i gospodarza
- Przygotowanie wizyty – klucz do sukcesu kontaktów biznesowych
- Witanie gości zgodnie z ich hierarchią
- Zasady przyjmowania gościa w gabinecie
- Gość w samochodzie – hierarchia miejsc
MODUŁ V
Prowadzenie eleganckiej korespondencji
- Podstawowe zasady prowadzenia korespondencji papierowej
- Współczesne reguły poprawnej korespondencji elektronicznej
- Sztuka prowadzenia kulturalnej rozmowy telefonicznej
MODUŁ VI
Bankiety i przyjęcia
Znajomość zasad wysyłania i przyjmowania zaproszeń
- Charakterystyka rodzajów zaproszeń
- Kiedy i jak wysyłać zaproszenia
- Tajniki kulturalnego odmawiania i potwierdzania przybycia
- Jak rozumieć skróty i określenia umieszczane na zaproszeniach
Poznanie zasad kulturalnego zachowania przy stole
- Rola gospodarza
- Rola gościa
- Rodzaje i hierarchie śniadań, obiadów, przyjęć i bankietów biznesowych
- Kultura poprawnego i eleganckiego jedzenia
- Sztuka wznoszenia i formułowania toastów
Stosowne zachowanie w restauracji
- Przywileje i obowiązki gościa i gospodarza
- Zamawianie potraw i alkoholi
- Rozmowa o interesach – w którym momencie
MODUŁ VII
Strój jako element wpływania na emocje odbiorcy
- Budowanie profesjonalizmu w stroju biznesowym
- Strój jako uniwersalny język porozumienia i wpływania na emocje
MODUŁ VIII
Narzędzia do stworzenia profesjonalnej garderoby biznesowej
Umiejętność komponowania profesjonalnego stroju kobiety i mężczyzny w świecie biznesu
- Omówienie typów strojów stosowanych w biznesie i sposobów odpowiedniego zastosowania
- Umiejętność doboru odpowiedniego stroju do okazji
- Sposoby poruszania się między modą a klasycznym strojem biznesowym
Nauka doboru odpowiednich elementów damskiej i męskiej garderoby biznesowej
- Szczegółowa analiza poszczególnych elementów damskiego i męskiego stroju oraz sposobów ich zestawiania
- Wskazanie tajników odpowiedniego doboru rozmiarów i długości
- Zakazane fasony
Sztuka doboru dodatków oraz umiejętność profesjonalnego dobierania, wiązania i zestawiania
- Gruntowne przedstawienie gamy dodatków uzupełniających stylizacje
- Odpowiednia galanteria – atrybut profesjonalisty w biznesie
- Znaczenie doboru damskiej i męskiej biżuterii w sytuacjach biznesowych
Teoria skutecznego operowania kolorem – wpływ na odbiorcę
- Omówienie kolorystyki strojów, dodatków, metod dobierania i zestawiania
- Zakazane kolory
MODUŁ IX
Poznanie zasad rządzących wizerunkiem wieczorowym
- Umiejętność interpretowania opisów dress code na zaproszeniach
- Sztuka doboru profesjonalnego stroju wieczorowego
- Odpowiedni dobór dodatków
Tatiana Sokołowska – Trenerka umiejętności interpersonalnych, ekspertka etykiety, savoir vivre profesjonalnego wizerunku oraz wystąpień publicznych. Dyplomowana trenerka biznesu, studiowała zarządzanie i księgowość, absolwentka historii sztuki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Trenerka pracowników, kadry menedżerskiej i zarządów polskich oraz międzynarodowych przedsiębiorstw i korporacji. Realizuje oryginalne projekty doradcze w kreowaniu biznesowego i medialnego wizerunku kobiet i mężczyzn. Doradza korporacjom w kreowaniu profesjonalnego wizerunku pracowników na wszystkich poziomach organizacji. Szkolenia prowadzi wyłącznie w oparciu o autorskie koncepcje i programy, zapewniając najwyższy poziom skuteczności. Przygotowuje przedsiębiorców i polityków do profesjonalnych wystąpień publicznych. Założycielka i CEO Firmy Business Dress Code oraz Akademii Wystąpień Publicznych.
Firmy, dla których między innymi, prowadziła szkolenia: Bayer, Fiat, Concordia Design, BZ WBK, Państwowa Straż Pożarna, Narodowy Bank Polski, PWC Polska, Braun, McKinsey Company, Solaris, TVP, Bridgestone, Kancelaria Prawna Ożóg Tomczykowski, Meble Vox, Medtronic, Business Link Poland, Aesculap, Fresenius Cabi, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Fundacja im. Stefana Batorego.
Czas: szkolenie jednodniowe – 8 godzin warsztatowych
Termin: Zapytaj o termin
Miejsce szkolenia: Poznań, siedziba Fundacji Edukacji Prawnej
Koszt uczestnictwa: 590 zł netto za os.
Cena zawiera:
- przerwy kawowe i lunch,
- materiały szkoleniowe,
- certyfikat
- cena nie zawiera noclegu – zapytaj o koszt noclegu.