Trenerzy

Grzegorz Dudczak
Radca prawny, partner Philips & Garnuszewski Spółka Partnerska Adwokata i Radców Prawnych z siedzibą w Poznaniu, z zamiłowania trener i wykładowca, a także fundator i członek zarządu Fundacji Edukacji Prawnej.
Szkolenie w ramach aplikacji radcowskiej odbył w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, część studiów odbył na Wydziale Prawa University of Oslo w Norwegii.
Jako prawnik posiada bogate doświadczenie w zakresie bieżącej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych, w tym w zakresie przygotowywania, negocjowania i opiniowania wszelkiego rodzaju umów cywilnoprawnych, opracowywaniu projektów statutów, regulaminów i innych aktów regulujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych oraz obsługi prawnej inwestycji.
Autor szkoleń z zakresu prawa cywilnego i gospodarczego, jak również prawa handlowego oraz prawa własności intelektualnej.
Jako wykładowca wiedzę stara się przekazywać fachowo, a jednocześnie przystępnie i z humorem w oparciu o liczne przykłady praktyczne i zadania aktywizujące uczestników szkoleń.
Mateusz Garnuszewski
Ekspert z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego oraz prawa pracy.
Doświadczony Radca Prawny, Partner Philips & Garnuszewski Spółka Partnerska Adwokata i Radców Prawnych z siedzibą w Poznaniu. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie obsługi prawnej podmiotów gospodarczych. Specjalizuje się w prowadzeniu sporów sądowych zarówno przed sądami powszechnymi jak i administracyjnymi. Ceniony wykładowca, który fachowo i w przystępnym języku wyjaśnia kwestie prawne.
Radca Prawny Mateusz Garnuszewski jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aplikację radcowską odbył przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu. Dodatkową wiedzę i kwalifikacje zdobywał w ramach studiów podyplomowych w zakresie prawno-ekonomicznych Aspektów Zarządzania Przedsiębiorstwem oraz Prawa Bankowego na Wydziale Prawa i Administracji,  Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu przy w współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Biegle włada językiem angielskim.
Paweł Korpal

Wykładowca na Wydziale Anglistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, absolwent filologii angielskiej na tym samym wydziale. Od 7 lat pracuje jako tłumacz ustny i pisemny oraz uczy języka angielskiego. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kursów na różnych poziomach zaawansowania, o różnej tematyce i z grupami w różnym wieku, od dzieci po seniorów. Nauczanie jest nie tylko jego pracą, ale również pasją, która pozwala mu się realizować. Stawia na komunikację, rozwijanie kreatywności ucznia i nauczanie praktycznych umiejętności językowych przydatnych w życiu codziennym.

Gracjan Szczmborowski

Oficer ds. Compliance – radca prawny w BZ WBK – Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń jednocześnie prowadzący własną praktykę prawną. Szkolenie w ramach aplikacji radcowskiej odbył w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.  Posiada bogate doświadczenie w zakresie bieżącej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych, w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych. Zajmuje się m.in. przygotowywaniem umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, opiniowaniem regulaminów pod kątem zgodności z regulacjami, przygotowywaniem treści obowiązków informacyjnych w stosunku do klientów, opracowywaniem treści wymaganych polityk i procedur czy też szkoleń związanych z ochroną danych osobowych. Obecnie zajmuje się wdrożeniem Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).

Kamil Dybiec

Radca prawny, absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu w Sztokholmie (prawo europejskie).

Obecnie prowadzi własną kancelarię. Poprzednio pracował w Izbie (Administracji) Skarbowej w Poznaniu oraz Krajowej Informacji Skarbowej. Reprezentował organy skarbowe w ponad dwustu sprawach przed WSA oraz NSA.

Dla Fundacji Edukacji Prawnej prowadzi szkolenia z zakresu prawa podatkowego.

Z wykształcenia historyk, pasjonuje się geopolityką, psychologią, medycyną oraz Chinami. Od ponad 12 lat związany ze sprzedażą, od blisko 10 z branżą farmaceutyczną. Przez lata zaangażowany w rozwój programów szkoleniowych, rekrutacyjnych oraz marketingowych w organizacjach i zespołach sprzedażowych z którymi współpracował. Od 5 lat jako certyfikowany trener biznesu, prowadzi szkolenia z umiejętności miękkich, tworzenia modeli sprzedaży, komunikacji. W swojej pracy stawia na budowanie relacji w atmosferze prawdy i satysfakcję każdej ze stron procesu szkolenia. 

Karol Frąckowiak

Doradca podatkowy. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu imienia A. Mickiewicza w Poznaniu, a także Podyplomowego Studium Cen Transferowych i Zarządzania Podatkami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Podatkami zajmuje się zawodowo od 12 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Urzędzie Skarbowym wyspecjalizowanym w obsłudze dużych podmiotów oraz podmiotów z kapitałem zagranicznym, a następnie współpracując z jedną z wiodących wielkopolskich kancelarii prawnych. W administracji skarbowej zajmował się rozpatrywaniem spraw podatkowych oraz kierował zespołem do spraw zarządzania jakością w Urzędzie Skarbowym. Współpracując z kancelarią prawną reprezentował klientów przed organami administracji publicznej oraz sądami administracyjnymi, a także zajmował się optymalizacją obciążeń podatkowych, jak również zarządzaniem ryzykiem podatkowym różnych przedsięwzięć gospodarczych.

Wyznaje zasadę, iż nowoczesne doradztwo podatkowe rozpoczyna się już na bardzo wczesnym etapie planowania biznesu lub poszczególnych przedsięwzięć gospodarczych, a jego istotą jest całościowa analiza aktywności gospodarczej klienta w celu optymalizacji rozliczeń i zarządzania ryzykiem podatkowym na każdym etapie prowadzenia biznesu.

Adwokat, wykładowca i trener, autor szkoleń z zakresu prawa cywilnego i gospodarczego, jak również prawa handlowego oraz prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego. Specjalista z zakresu prawa karnego, cywilnego, handlowego oraz upadłościowego i restrukturyzacyjnego. Poza wsparciem klientów indywidualnych zajmuje się także kompleksową obsługą prawną podmiotów gospodarczych. Absolwent prawa i podyplomowych studiów z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada licencję doradcy restrukturyzacyjnego i sprawuje funkcję syndyka w postępowaniach upadłościowych prowadzonych przed Sądem Upadłościowym w Poznaniu. Wspólnik w ramach Antkowiak Gębiak i Wspólnicy. Adwokaci i radcowie prawni z siedzibą w Poznaniu. Stały współpracownik redakcji czasopism branżowych, m.in. „Szef Sprzedaży” i „Finanse + Controling”.

Od piętnastu lat w branży IT. Od ośmiu lat doradza i skutecznie wdraża procedury oraz rozwiązania informatyczne pozwalające na ochronę danych osobowych w przedsiębiorstwach. Pracując na styku IT i biznesu brał udział w wielu projektach dla małych i średnich firm z różnych sektorów.

Prezes zarządu spółki Direct IT świadczącej usługi outsourcingu informatycznego. Direct IT obsługuje liczne podmioty w zakresie projektowania, wdrożeń oraz utrzymania infrastruktury informatycznej, zabezpieczeń IT, a także szkoleń personelu pracowniczego m.in. z zakresu bezpieczeństwa informacji. Dzięki świadczonemu przez Direct IT wsparciu informatycznemu, obsługiwani Partnerzy mogą skupić się na prowadzeniu podstawowej działalności biznesowej.

Jego szkolenia są ciekawe, a wiedzę przekazuje w łatwo przyswajalny sposób, popierając przykładami zastosowania odpowiednich rozwiązań informatycznych, a także pokazuje możliwe skutki ich braków.

Prawnik, ekspert do spraw zamówień publicznych. Doświadczenie zdobyła kierując działem zamówień w dużym przedsiębiorstwie z branży energetycznej. Osobiście prowadziła lub nadzorowała liczne postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym także dla projektów współfinansowanych ze środków UE. Ponadto tworzyła, rozwijała i nadzorowała system wewnętrznych regulacji w zakresie zamówień. Obecnie doradza zarówno zamawiającym, jak i wykonawcom. Doradztwo obejmuje także wsparcie dla beneficjentów na każdym etapie prowadzenia postępowań dla projektów współfinansowanych. Wieloletni szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych.

Specjalista w dziedzinie zamówień publicznych, wieloletni praktyk i szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych. Doświadczenie zdobyła pracując dla jednej z giełdowych spółek informatycznych. Wspiera polskie i zagraniczne podmioty uczestniczące w rynku publicznym, również w ramach projektów ogłaszanych przez europejskie instytucje publiczne. Doradza zarówno zamawiającym, jak i wykonawcom, w tym także beneficjentom projektów współfinansowanych ze środków UE, w zakresie konieczności stosowanie przez nich określonych procedur.

Wieloletni praktyk i szkoleniowiec w dziedzinie zamówień publicznych. Doświadczenie zdobyła podczas pracy dla giełdowej spółki akcyjnej i międzynarodowej korporacji – aktywnych uczestników rynku publicznego. Wspiera zamawiających i wykonawców w ramach postępowań ogłaszanych przez polskie i europejskie instytucje publiczne. Project manager z doświadczeniem w zakresie opracowania strategii wejścia na rynek i przygotowania warunków do powstania sektora publicznego po stronie klienta. Projektuje i wdraża procesy i procedury sprzedaży.

Praktyk biznesu. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe w pracy w działach komercyjnych z czego 15 lat w jednej z największych korporacji FMCG na świecie. Ostatnie 6 lat jako szef dystryktu zarządzał ponad pięćdziesięcioosobowym zespołem sprzedażowym oraz był członkiem TOP 30 managerów oddziału w Polsce.

Zdobył praktyczne doświadczenie w zarządzaniu działem sprzedaży, budowaniu i realizowaniu strategii krótko- i długoterminowej, budowaniem zespołów handlowców, tworzeniem oraz wprowadzaniem i negocjowaniem warunków handlowych, implementacją standardów ekspozycyjnych. Współtworzył jeden z pierwszych systemów elektronicznego wsparcia sprzedaży (Sales Force Automation) oraz nadzorował wdrożenie od strony użytkownika.

Trener-konsultant w Szkole Zarządzania Zmianą.

Wykładowca akademicki z zakresu technik perswazyjnych i negocjacji (WSPiA).

Prowadził projekty doradcze i interimowe dla takich firm jak: Komatz Polska, IPF, Inwencja, Monosusise, Amatech.

Absolwent Akademii Trenerów Biznesu w Katowicach (studia podyplomowe).

Uzyskał tytuł Mistrz Praktyk NLP. Uczył się m.in. u Roberta Diltsa, Stephena Gilligana i Richarda Bolstada a także Hermanna Müller-Walbrodt.

Posiada certyfikacje trenerską Dale Carnegie Training oraz Learn Coaching i LENA (WiFi Austria).

Ukończył 100-godzinne szkolenie: „Zawód trenera – kształcenie kadry kierowniczej powyżej 45 roku życia.

Posiada certyfikaty:

  • menadżera DiSC Everything (0348);
  • Menadżer Zarządzania Zmianą (TUV NORD) – MZZ – 20130915 – C – 2401
  • Certified Project Management Associate IPMA Level D® – 308/2013
  • Prince2® Foundation – 02846316-01-KG4G
  • ITIL® Foundation – 02832735-01-LET1
  • MSP® Foundation – 02841175-01-64K6
  • MoR® Foundation – 02892459-01-LN9D
  • Prince2® Pracitioner – 029000738-02-T4XR

Jest mediatorem sądowym (numer kwalifikacji 263502).

Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu:

  • umiejętności menadżerskich (budowanie zespołów, rekrutacje, zarządzanie i motywowanie podwładnych, wsparcie rozwoju pracowników, coaching, oceny okresowe);
  • windykacje handlowe (odzyskiwanie trudnych należności);
  • umiejętności handlowych (standardy wizyty handlowej, etapy i techniki sprzedaży, obsługa klienta, merchandising, negocjacje handlowe).

Certyfikowana trenerka metody Points of You™ oraz metody HeartMath™, wykładowca. Doktor Szkoły Biznesu Bournemouth University (Wielka Brytania).  Prowadzi liczne wykłady, wystąpienia i prezentacje, zarówno w języku polskim i angielskim, w kraju jak i za granicą (między innymi w Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii). Jest kierownikiem nagradzanych studiów podyplomowych ‘Neuro-Przywództwo’ w Warszawie, oraz członkiem Stowarzyszenia Network PL zrzeszającego pracowników organizacji międzynarodowych (Bruksela).

Prowadzi szkolenia dla biznesu

  • handel: LeroyMerlin, Apteki Zdrowit
  • finanse: AVIVA, PKO Ubezpieczenia
  • farmacja, kosmetyka: Polpharma, Gedeon Richter, Roche, Bioderma
  • technologie: SAS Institute, HP Enterprise
  • produkcja: Procter & Gamble, Gillette, OTIS
  • ciepłownictwo, energetyka: PGNIG Termika, VEOLIA
  • wydawnictwa: Wydawnictwo Nowa Era
  • dla sektora administracji publicznej, m. innymi dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, czy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie.

Ponadto pisze do portalu InnPoland, oraz do magazynu Law Business Quality i magazynu Les Nouvelles Esthetiques, gdzie porusza tematy oscylujące wokół roli mózgu w biznesie, emocji czy zarządzania osobistą energią.

Laureatka Plebiscytu Diamenty Kobiecego Biznesu w kategorii Firma Godna Zaufania.

 

Doradca sukcesyjny, absolwent prawa na Uniwersytecie Wrocławskim, od ok. 15 lat związany z rynkami finansowymi, specjalista w zakresie zabezpieczeń prawnych oraz finansowych, od 2011 roku wdraża rozwiązania sukcesyjne. Specjalizuje się w zapewnieniu kompleksowych usług związanych z zabezpieczeniem przedsiębiorców od strony prawnej, finansowej, podatkowej. Praktyk – pomógł dotychczas kilkuset przedsiębiorcom w całej Polsce m.in. poprzez uregulowanie spraw spadkowych czy zmianę formy prowadzonej działalności (aporty, przekształcenia). Obsługuje przede wszystkim klientów z Wielkopolski, Dolnego Śląska, Opolszczyzny, Pomorza. Współpracuje i współpracował z m.in. Zachodnią Izbą Gospodarczą we Wrocławiu, Opolską czy Wielkopolską Izbą Lekarską, szkolił przedsiębiorców zrzeszonych w m.in. Cechu Rzemiosł Różnych w Człuchowie, Krotoszynie czy Jarocinie.

Wspólnik zarządzający w kancelarii adwokacko – radcowskiej Antkowiak Gębiak i Wspólnicy s.c. z siedzibą w  Poznaniu. Specjalista z zakresu prawa gospodarczego, ubezpieczeniowego, bankowego oraz w zakresie ochrony danych osobowych. W latach 2007 – 2009 pracowała w Zespole Prawnym jednego z największych domów maklerskich w Polsce. Absolwentka prawa i podyplomowych studiów z zakresu prawa bankowego na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wyszkolony audytor wewnętrzny (ISO/IEC 27001:2013) z zakresu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI) z certyfikatem BSI (British Standards Institution). Jako specjalista z zakresu ochrony danych osobowych audytuje podmioty gospodarcze i pomaga wdrażać rozwiązania wymagane przez prawo, w tym przez rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/697 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, tzw. RODO. Pomaga podmiotom gospodarczym zarządzać bezpieczeństwem informacji w ramach wykonywanej działalności.

Wykładowca i trener; założycielka firmy szkoleniowej The Protocol School of Poland. Wiedzę z zakresu międzynarodowego protokołu i etykiety biznesu oraz wystąpień publicznych zdobywała w The Protocol School of Washington w Waszyngtonie pod okiem największych ekspertów, m.in. u Jonatana Mollera – szefa protokołu Białego Domu, uzyskując certyfikat i międzynarodową licencję. Przeszkoliła kilkanaście tysięcy osób z zakresu komunikacji międzyludzkiej, etykiety biznesu, dress code’u, międzykulturowego protokołu oraz wystąpień publicznych. Autorka ok. dwustu artykułów wydawanych w Polsce i USA oraz pięciu książek: „Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji”, „Kultura biznesu. Normy i formy”, „Współczesna etykieta biznesu w codziennej praktyce w Polsce”, „Jak zostać damą”, „Dress code dla kobiet” (współautorka).

Gosć/ekspert TVN, TYP1, TVP2, TVP INFO, radiowej „Trójki”, RMF FM, Polskiego Radia RDC, Polskiego Radia 1030 Chicago. Wykładowcą w Akademii Leona Koźmińskiego, w Clark University (komunikacja międzykulturowa) i na Uniwersytecie Ekonomicznym (autoprezentacja na kierunku dziennikarstwa).  Prowadzi zajęcia z komunikacji międzykulturowej oraz protokołu międzynarodowego dla studentów z całego świata. 

Doktorat – z dziedziny stosunków międzynarodowych.

Prezes Milado Centrum Rozwoju Personalnego. Jest ekspertem w zakresie budowania zespołów handlowych, konsultantem kariery, ale przede wszystkim doświadczonym handlowcem. Na co dzień łączy swoje umiejętności managerskie, handlowe i doświadczenie rekrutera. Dzięki temu skutecznie działa jako trenerem sprzedaży, doradca w obszarze rozwoju sprzedaży i budowania zespołów handlowych swoich Klientów. Praca nad budową skutecznego zespołu to godziny rozmów, konsultacji i wypracowywania najlepszych rozwiązań, które będą wspierały realizację strategicznych celów jej Klientów. Ponad to Kamila jest aktywnym członkiem organizacji Toastmasters International (obecnie jako prezes Toastmasters Business Club), która rozwija mówców i liderów. Autorka artykułów związanych z rekrutacją i budowaniem zespołów sprzedażowych. Mówca konferencji biznesowych, członkini Business Lady Club oraz Klubu Marka jest Kobietą. 

Radca prawny, założyciel kancelarii LawIT specjalizującej się w prawie IT, nowych technologii i e-commerce. Od strony praktycznej zajmuje się wdrożeniem regulacji dotyczących ochrony danych osobowych (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych tzw. RODO). Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie zamówień publicznych, w szczególności w zakresie wdrożeń i utrzymań systemów informatycznych i telekomunikacyjnych.

Doktor filologii angielskiej. Wykładowca na Wydziale Anglistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Tłumacz z ponad 8-letnim stażem dydaktycznym. Głównie związana z tłumaczeniami literackimi, komunikacją międzykulturową i językiem angielskim w biznesie. Prowadzi kursy i zajęcia dla różnych grup wiekowych. Z dużym zaangażowaniem dopasowuje program nauczania do potrzeb uczestników. Podczas zajęć kładzie duży nacisk na konwersacje, small talk, nauczanie gramatyki i fonetyki poprzez ćwiczenia, gry, symulacje, negocjacje i prezentacje aktywizujące uczestników.  Jej doskonały talent pedagogiczny został trzykrotnie doceniony przez władze uczelni UAM w Poznaniu, które w latach 2014, 2015 i 2017 przyznały jej Nagrodę Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza za osiągnięcia dydaktyczne. 

Autorka wielu publikacji z zakresu zarządzania jakością, bezpieczeństwem żywności i zrównoważonego rozwoju. Od kilkunastu lat prowadzi działalność w zakresie szkoleń, konsultacji oraz audytowania systemów zarządzania. Posiada duże doświadczenie trenerskie poświadczone odpowiednimi certyfikatami. Od 2000 do 2017 roku pracowała na Wydziale Towaroznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. W roku 2005 obroniła tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie towaroznawstwa (Skuteczność systemu nadzoru nad zanieczyszczaniami chemicznymi w żywności). Na tej uczelni w roku 2009 ukończyła także studium podyplomowe Bezpieczeństwo i Higiena Pracy. Od kilku lat współpracuje z jednostkami certyfikującymi takimi jak TUV Nord, Sai Global, DEKRA, a także Wyższą Szkołą Bankową, Wielkopolskim Instytutem Jakości, w zakresie audytowania, szkoleń, wdrożeń i ekspertyz z tematyki zarządzania jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem żywności i BHP. W latach 2007-2012 pełniła funkcję Pełnomocnika Dziekana ds. Zarządzania Jakością na UEP, była członkinią Komisji ds. jakości kształcenia Wydziału Towaroznawstwa, a także Rady Wydziału Towaroznawstwa UEP. Prowadzi szkolenia m.in. z zakresu bezpieczeństwa żywności i opakowań, audytowania systemów zarządzania (ISO 9001, ISO 14001, PN-N 18001/OHSAS 18001, HACCP, itp.), zarządzania jakością, środowiskiem, BHP (ISO 9001, ISO 14001, PN-N 18001/OHSAS 18001).