Na dzisiejszej konkurencyjnej i często agresywnej arenie biznesu, znajomość etykiety jest po prostu dodatkowym narzędziem, niezbędnym na ścieżce kariery zawodowej. Znajomość etykiety ułatwia zdobycie awansu, pozwala wyróżnić się spośród konkurencji, która jest nie mniej przygotowana technicznie i której oferta może być zbliżona. Etykieta biznesu daje przewagę i dodaje pewności siebie oraz pozwala cieszyć się autorytetem.
Profil uczestnika
Szkolenie skierowane jest do osób, których stanowisko wymaga znajomości zasad etykiety biznesu podczas spotkań, przyjęć, konferencji. W warsztacie udział wziąć mogą również osoby zamierzające aplikować na stanowiska pracy, dla których potwierdzenie umiejętności przestrzegania zasad savoir-vivre będzie dodatkowym atutem.
Korzyści
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy zyskują:
Poznanie zasad etykiety biznesu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską – świadomość różnic
Poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych
Zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju i akcesoriów)
Poznanie zasad dress-code’u
Umiejętność nawiązywania nowych kontaktów
Pewność siebie, swoboda i autorytet
Uzyskanie innej jakości kontaktów międzyludzkich
Teoria przeplatana jest praktyką: wiązanie krawatów, muszek, apaszek, szali, układanie chusteczek do butonierki; doradztwo wizerunkowe.
Częścią szkolenia jest 6-daniowy obiad szkoleniowy.
Program szkolenia
1. Networking – przyjęcia, konferencje i portale społecznościowe
2. Autoprezentacja
Uścisk dłoni
Pierwszeństwo powitań
Rodzaje uścisków dłoni
Jak się uchronić przed natarczywym potrząsaniem
Postawa
Intonacja
Kontakt wzrokowy
Dystans
3. Wizytówka
Formy przekazywania i otrzymywania wizytówek
Miejsce na wizytówki
Brak wizytówek
Dopisywanie informacji
Znaki na wizytówkach
4. Przedstawianie osób
Formuły
Komunikacja niewerbalna
Precedencja
Tytułowanie kurtuazyjne, naukowe i służbowe
Formy adresatywne
Zapamiętywanie imion i nazwisk
5. Zasady precedencji: przyjęcie, winda, samochód, konferencje
6. Maniery podczas rozmów telefonicznych, telekonferencji
Kto kończy rozmowę
Dwa telefony na raz
Telefon i gość
Kiedy wyłączyć telefon
Przerwana rozmowa
Wyjątkowe sytuacje
7. Przyjęcia na stojąco
Przygotowanie ze strony gościa i gospodarza
Nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść
Zagajenie oraz tematy, których należy unikać
Rotowanie
Korzystanie z bufetu
Jak zrobić „mocne” wejście, zdobyć autorytet
Komplementy i krytyka na arenie służbowej
Dress code
Zasady doboru stroju i akcesoriów do okazji
Określenia obowiązujące w etykiecie, co oznaczają dla kobiety i mężczyzny
Wizerunek biznesmena
Styl i moda
Typy kolorystyczne urody
Przyjęcia przy stole
Przegląd sztućców, zastawy stołowej i kieliszków
Menu
Formy serwisu: angielski, francuski, amerykański
Maniery przy stole
Jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji
Jak jeść trudne potrawy (sushi, karczochy, homary)
Rola gościa i gospodarza
Jak wznosić toasty
Zaproszenie do restauracji na lunch, kolację
Najczęściej popełniane faux pas
Etykieta biznesu jako międzynarodowy język kurtuazji
Prowadzący
Dr Irena Kamińska-Radomska
Wykładowca i trener; założycielka firmy szkoleniowej The Protocol School of Poland. Wiedzę z zakresu międzynarodowego protokołu i etykiety biznesu oraz wystąpień publicznych zdobywała w The Protocol School of Washington w Waszyngtonie pod okiem największych ekspertów, m.in. u Jonatana Mollera – szefa protokołu Białego Domu, uzyskując certyfikat i międzynarodową licencję. Przeszkoliła kilkanaście tysięcy osób z zakresu komunikacji międzyludzkiej, etykiety biznesu, dress code’u, międzykulturowego protokołu oraz wystąpień publicznych. Autorka ok. dwustu artykułów wydawanych w Polsce i USA oraz pięciu książek: „Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji”, „Kultura biznesu. Normy i formy”, „Współczesna etykieta biznesu w codziennej praktyce w Polsce”, „Jak zostać damą”, „Dress code dla kobiet” (współautorka).
Informacje organizacyjne
Czas: szkolenie dwudniowe – 16 godzin warsztatowych
Piki cookies (tzw. ciasteczka) to małe pakiety danych informatycznych, najczęściej w formie tekstowej, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika. Ich celem jest korzystanie ze stron internetowych w sposób sprawniejszy, wydajniejszy, czy bardziej komfortowy.
Cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych na urządzeniach końcowych ani w oprogramowaniu tych urządzeń. Celem działania cookie jest identyfikowanie komputera i przeglądarki, której ten komputer używał do przeglądania np. naszego Serwisu.
Zgodnie z wymogami prawa możemy przechowywać pliki cookie na Twoim urządzeniu, jeśli jest to niezbędne do funkcjonowania Serwisu. Do wszystkich innych rodzajów plików cookie potrzebujemy Twojej zgody. Niektóre pliki cookie umieszczane są przez usługi stron trzecich, które pojawiają się w naszym serwisie. Masz prawo cofnąć zgodę na korzystanie przez Serwis z Preferencyjnych, Statystycznych i Marketingowych plików cookies ze skutkiem na przyszłość. By dowiedzieć się więcej na temat ciasteczek i sposobu ich wykorzystania, sprawdź naszą Politykę prywatności i cookies.
NIEZBĘDNE PLIKI COOKIES
Ten rodzaj cookies jest niezbędny do funkcjonowania strony internetowej i nie może być wyłączony w naszych systemach. Niezbędne cookies są zazwyczaj używane w odpowiedzi na działania podejmowane przez użytkownika, takie jak: ustawienie opcji prywatności, logowanie się lub wypełnianie formularzy. Możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo.
Jeśli wyłączysz ten plik cookies, nie będziemy mogli zapisać Twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, będziesz musiał ponownie włączyć lub wyłączyć pliki cookie.
STATYSTYCZNE PLIKI COOKIES
Statystyczne pliki cookie są wykorzystywane do monitorowania działania Serwisu, na przykład w celu poznania liczby odwiedzanych stron lub liczby użytkowników, którzy obejrzeli daną sekcję. Analiza tych plików cookie generuje anonimowe i zagregowane dane statystyczne bez odnoszenia ich do tożsamości użytkowników Serwisu. Są one również przydatne do oceny zmian i ulepszeń wprowadzonych do Serwisu.
Włącz najpierw ściśle niezbędne pliki cookies, abyśmy mogli zapisać Twoje preferencje.
MARKETINGOWE PLIKI COOKIES
Marketingowe pliki cookie służą do wysyłania wiadomości reklamowych i usług zgodnie z okazanymi przez Ciebie preferencjami. W szczególności służą do oferowania Ci reklamy i usług potencjalnie bliskich Twoim zainteresowaniom, a także do tworzenia indywidualnych profili Twoich upodobań, preferencji i wyborów konsumpcyjnych, zgodnie z tym, co wykryto podczas przeglądania Serwisu lub poprzez porównanie czynności wykonywanych przez Ciebie za pośrednictwem przeglądarki. Są one wykorzystywane między innymi do tego, by ograniczać ekspozycję na konkretną reklamę, czyli do wyciągania wniosków na temat skuteczności konkretnej kampanii na podstawie częstotliwości wyświetlania związanej z nią reklamy.
Włącz najpierw ściśle niezbędne pliki cookies, abyśmy mogli zapisać Twoje preferencje.